محتمل برنامه نویسی طراحی وب دانلود

محتمل: برنامه نویسی طراحی وب دانلود برنامه آموزشی طراحی آموزش development

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری گفت‌وگو با «بِرَد بِرد» کارگردان انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» که صدرنشین سینماهای دنیا هست.

این روزها انیمیشن «شگفت انگیزان ۲» (۲۰۱۸) به نویسندگی و کارگردانی «برد برد» که محصول یکسان «پیکسار» و «والت دیزنی» به صدر گیشه سینماهای دنیا رسیده است و توانست

گفت‌وگو با «بِرَد بِرد» کارگردان انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» که صدرنشین سینماهای دنیا هست.

گفت وگو با «بِرَد بِرد» کارگردان انیمیشن «شگفت انگیزان ۲» که صدرنشین سینماهای دنیا است.

عبارات مهم : داستان

این روزها انیمیشن «شگفت انگیزان ۲» (۲۰۱۸) به نویسندگی و کارگردانی «برد برد» که محصول یکسان «پیکسار» و «والت دیزنی» به صدر گیشه سینماهای دنیا رسیده است و توانسته رکوردهای تازه ای بر جای بگذارد. نخستین قسمت از این مجموعه به نام «شگفت انگیزان» (۲۰۰۴) با همین تیم فعلی تولید شد که توانست در گیشه سینماهای دنیا بیش از ۶۳۱ میلیون دلار فروش داشته باشد.

گفت‌وگو با «بِرَد بِرد» کارگردان انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» که صدرنشین سینماهای دنیا هست.

۱۴ سال فاصله بین دو قسمت اول و دوم « شگفت انگیزان» وجود دارد. اکران انیمیشن هایی مانند «داستان اسباب بازی» (۱۹۹۵)، «شرکت هیولاها» (۲۰۰۱)، «در جستجوی نمو» (۲۰۰۳) و «درون و بیرون» (۲۰۱۵) هر لحظه با شگفتی همراه بوده است و توانسته اند فروش فوق العاده ای هم داشته باشند. انیمیشن «شگفت انگیزان ۲» هم نظرها را به خود جلب کرده هست. این انیمیشن اکران خود را در تاریخ ۲۵ خرداد (۱۵ ژوئن) شروع کرده و رکورد پیش فروش بلیت انیمیشن های سینمایی را شکسته هست. این رکورد پیش از این در اختیار انیمیشن «در جستجوی نمو» (۲۰۱۶) بود. «شگفت انگیزان ۲» در پیش نمایش روز پنج شنبه خود موفق شد ۱۸.۵ میلیون دلار فروش داشته باشد و رکورد انیمیشن «در جستجوی دوری» را که در اجرای پیش نمایش ۹.۲ میلیون فروش داشت، بشکند. علاوه بر این «شگفت انگیزان ۲» توانست از رکورد پیش نمایش انیمیشن قبلی «دیزنی» یعنی «دیو و دلبر» هم که ۱۶.۳ میلیون فروش داشت، بگذرد. سینمای داستان گوی هالیوودی را سینمای پاپ کورنی می گویند. برد برد، کارگردان انیمیشن «شگفت انگیزان ۲» هم اعتقاد دارد که یک فیلم پاپ کورنی بزرگ ساخته هست. در ادامه ترجمه بخشی از گفت وگوی «بریان بیشاپ» از «ورج» با «برد برد» را می خوانید.

۱۴ سال از نمایش نخستین قسمت «شگفت انگیزان» می گذرد. چه شد که دوباره به این داستان چسبیدید؟
چیز خیلی مهمی جهت شکل گیری این اتفاق وجود ندارد، فقط یک لحظه بزرگ «آه…هان» وجود دارد. به همراه «تد ماتوت» (سرپرست داستان نویسی) در حال تفکر راجع به عنوان های خاصی بودیم. بعد هم که تد سر پروژه دیگری رفت. همان وقت پخش و تبلیغ قسمت اول فیلم ایده ای راجع به عوض کردن نقش شخصیت های مهم «باب» و «هلن» داشتم. این را هم در نظر داشتم که مخاطب ها می دانند شخصیت «جک-جک» توانایی های چندگانه ای دارد و خانواده «پار» چنین قدرتی ندارد. با این تفاسیر می دانستم که «جک-جک» نقش مهمی در فیلم تازه خواهد داشت. چند ایده دیگر هم داشتم که می خواستم در قسمت جدیدی از «شگفت انگیزان» ببینم. زمانی هم «تدی نیوتون» ایده ای داشت که نتوانسته بود جایی جهت پیاده کردنش پیدا کند. خیلی دوستش داشتم. بنابراین روی چیزهایی که داشتم کار کردم ولی هنوز یک پیرنگ ابرقهرمانانه نداشتم، حتی یک پیرنگ شرورانه هم نداشتم. یک روزی هم در فستیوال موسیقی «تومارولند» بودم و داشتم فیلم برداری می کردم که ایده ای سراغم آمد. این نظر را داشتم که ایده ام باحال و کاری هست. آن را با افراد کمپانی «پیکسار» در میان گذاشتم و آنها هم دوستش داشتند. چراغ سبز را دریافت کردیم و با این حساب فیلم برداری شروع شد. پنج ماه از وقت شروع کارمان می گذشت که متوجه شدم ایده ای که دارم با هسته مهم داستان جور در نمی آید. اصلا اجرای خوبی نمی شد. ایده خیلی پیچیده بود و به هیچ عنوان بافایده نبود. اینجا بود که گیر کردم. جهت اینکه وقت پخش انیمیشن مشخص بود و تمام ماشین آلات هم در حال کار و تلاش بودند. بازیگران و صورت های معروف در حال رفتن بودند و من داشتم اسکلت می شدم. پس، پیرنگ های ابرقهرمانی و شرورانه را توامان بازنویسی کردم. این اوضاع باعث شد پیچیدگی دوچندان شود. یک سال کار و داستان را حساس تر کرده بودیم. این عنوان درست نشد تا اینکه یک هفته قبل از ماجرا با کسی حرف می زدم. یک باره فهمیدم که شخصیت شرور قسمت اول دیر یا سریع وارد میدان خواهد شد. «شگفت انگیزان» تنها انیمیشن «پیکسار» که بیرون از استودیوی آنها تولید شده است هست. پیش از اینکه به کمپانی «پیکسار» وارد شوم در گروهمان طراح شخصیت و طراح کار هنری داشتیم، همان طور که سبک و شیوه و قصه هم داشتیم. مدل شخصیت شرور ما تفاوت داشت و هنگامی که شروع به کار کردیم پرده آغازین جدیدی جهت داستانمان ظاهر شد. بعد یک شخصیت شرور تازه طراحی کردم. در نهایت، آن شروع، داستان را پیش نبرد. بعدها همه گروه از جمله خود من فهمیدیم که شخصت شرور تازه مهیج تر از شخصیت قبلی هست. نمی دانم چطور شد که شخصیت شرور و بخش پیرنگ شرورانه داستان قسمت اول در انتهای قصه ظاهر شده است بود. پرسش نپرسید که آیا اینگونه شد. نمی دانم.

در قسمت اول «شگفت انگیزان» مردی را می بینیم که در بحران میان سالی به سر می برد و در جست وجوی هیجان جوانی اش در نهایت متوجه می شود که خانواده اش مهمتر هست. در این قسمت، جای «باب» با «هلن» معکوس شده است هست. در نهایت هلن می تواند نشان دهد که چه کارهایی می تواند انجام دهد. شوهر هلن و قهرمان های مرد هم به این مسئله توجه نشان می دهند. آیا مفاهیم اجتماعی این روزها را مد نظر داشتید؟
نه. ایده داستان جهت قبل بود. اصلا از منظر مفاهیم سیاسی به این عنوان فکر نکردم. فقط فکر کردیم این ایده: «خوراک شخصیت باب است.» هلن اعلام می کند که او در شروع قسمت اول «شگفت انگیزان» هست. بعد می گوید: «چرا باید بنشینم؟ من با سگ های بزرگی هستم. آیا نجات دنیا را از دست مردان رها می کنید؟ بعید می دانم» خب، هلن، شخصیت قدرتمندی در قسمت اول دارد و اصلا عوض کردن نکرده هست. کاراکتر هلن از نظر ظرایف و تحولات کمی با قسمت اول تفاوت دارد ولی در کل همان شخصیت قسمت اول را می بینیم.

کاراکتر شرور «اسکرین اسلیور» خیلی جالب است لیکن توانایی کنترل مردم از طریق تلویزیون و پرده سینما را دارد. فکر می کنم با یک سری پرسش های موضوعی دارم به شما حمله می کنم…
بله. «شگفت انگیزان» مانند یک فیلم پاپ کورنی بزرگ هست. من اینطوری فکر می کنم.

این روزها انیمیشن «شگفت انگیزان ۲» (۲۰۱۸) به نویسندگی و کارگردانی «برد برد» که محصول یکسان «پیکسار» و «والت دیزنی» به صدر گیشه سینماهای دنیا رسیده است و توانست

شما جذب این ایده شدید که چطور فن آوری تازه مانند تلویزیون و گوشی های هوشمند همراه تاثیر منفی روی خانواده ها گذاشته اند؟
قطعا، کاملا. خودم سه تا پسر دارم. گاهی من و همسرم با آنها سر بازی های ویدئویی می جنگیم. چونکه این بازی ها همه جا هستند، وقت را نابود می کنند و کاملا کیفیت اعتیاد آور دارند و به نظرم مردم به این عنوان رسیده اند. آنها اصلا سالم نیستند. حتی شما را از چیزهای سالم می اندازند که دوست ندارم رویشان اسم «مغذی» بگذارم. با این حساب، بله به این موضوعی که گفتید توجه کردم. اغلب مردم به زودی یا کمی دیرتر با این عنوان دست به گریبان خواهند شد. فرزند هایمان از طریق بعضی از این بازی های ویدئویی جریحه دار شده است اند.

این بازی ها چند ساعتی جذابیت دارند ولی بعد از چند ساعت چیزهای دیگری رخ می دهد. بله. اسکرین ها (نمایشگرها) همه جا هستند. فرزند که بودم به ما می گفتند که خیلی تلویزیون نگاه می کنیم. بعد ایده انیمیشن همچنین هم ایده ای جالب نیست. جهت اینکه از نیم قرن پیش این مسئله وجود داشته است ولی امید دارم که کارگر باشد.

روزنامه ابتکار

گفت‌وگو با «بِرَد بِرد» کارگردان انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» که صدرنشین سینماهای دنیا هست.

واژه های کلیدی: داستان | میلیون | پیکسار | داستان | انیمیشن | اخبار فرهنگی و هنری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz